Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego | kieslowski.pl

17.02.2022

W ramach Student Film Market, organizowanego równolegle z 19. edycją Węgiel Film Festival odbędzie się Pitching Session. Wyselekcjonowani uczestnicy będą mieli okazję przejść szkolenie z prowadzenia pitchingu oraz zaprezentować swój projekt przed fundatorem nagrody. Nabór zgłoszeń trwa do 15.03.2022 roku. Ogłoszenie wybranych projektów nastąpi 01.04.2022 roku.

Wymogi:

  • rough cut/work in progress filmu dokumentalnego
  • czas trwania od 15 do 52 minut (tzw. godzina telewizyjna)

Link do formularza zgłoszeniowego: link

Materiały audiowizualne związane z projektem (fotosy/stille, fragmenty filmu - minimum 2 zmontowane sceny) należy przesłać za pośrednictwem serwisu WeTransfer na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Student Film Market to branżowe targi czołowych polskich szkół filmowych. Pierwsza edycja Student Film Market odbędzie się w dniach 12.05-15.05.2022 roku w Katowicach.

09.02.2022

Poznaliśmy nominowanych do Nagrody im. Kazimierza Kutza. Nagroda promuje artystów łączących działalność artystyczną ze społecznym zaangażowaniem, prezentujących postawę bliską patronowi nagrody Kazimierzowi Kutzowi. Laureata II edycji nagrody poznamy 16 lutego 2022 roku na uroczystej gali w Teatrze Śląskim im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach.

Nominowani do II edycji Nagrody im. Kazimierza Kutza:

  • Joanna Helander, fotografka, reżyserka filmów dokumentalnych, pisarka i tłumaczka
  • Tomasz Konior, architekt
  • Zbigniew Rokita, pisarz
  • Wojciech Smarzowski, reżyser filmowy
  • Szczepan Twardoch, pisarz

Nagroda im. Kazimierza Kutza przyznawana jest przez Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego, Miasto Katowice i Uniwersytet Śląski w Katowicach. Członkami kapituły Nagrody im. Kazimierza Kutza są: prof. dr hab. Ryszard Koziołek, dr hab. Krystyna Doktorowicz prof. UŚ, Iwona Świętochowska-Kutz, Ewa Niewiadomska, Olgierd Łukaszewicz, Halina Bieda, prof. dr hab. Antoni Cygan, prof. dr hab. Andrzej Gwóźdź, dr Jerzy Illg, Aleksandra Klich, Dariusz Kortko, dr Marcin Krupa, dr Jacek Siebel, Edyta Sytniewska, Robert Talarczyk oraz Piotr Zaczkowski.

02.02.2022

W tym roku uczestnicy i uczestniczki mają szansę stworzyć filmy reklamowe, teledyski, filmy dla TikToka oraz audioseriale. Zgłoszenia przyjmowane są do 28 lutego.

W tym roku w konkursie jest aż 5 kategorii. W Branded Stories, w którym realizowane będą filmy reklamowe dla marek, twórcy i twórczynie będą mogli stworzyć produkcje dla AGH, Amici, DPD, Onetu, Philips OneBlade, Porsche i Żabki. W kategorii Music Stories, tym razem powstaną teledyski dla muzyków z wytwórni Def Jam, takich jak Paulina Przybysz i DJ BRK, a także IGO z Iglo Records. Po raz pierwszy znajdą się w tej kategorii także artyści zagraniczni – z Czech (Hellwana) i Hiszpanii (Jansky). W obu kategoriach finalistki i finaliści otrzymają 18 tys. zł wsparcia finansowego na realizację filmów i teledysków oraz pomoc mentorów.

W konkursie Papaya Young Creators nie zabraknie także nowych wyzwań. Pierwszy raz w historii konkursu pojawi się TikTok. W nowej edycji konkursu zadebiutują dwie subkategorie – TikTok Branded Stories i TikTok Unique Stories. Uczestnicy i uczestniczki będą interpretować w nich różne tematy umieszczone w creative starterach. Odpowiedzią na briefy konkursowe może być pomysł na reklamę wykorzystującą przestrzeń medialną TikToka (subkategoria TikTok Branded Stories) lub gotowy film przedstawiający zagadnienie różnorodności i inkluzywności (TikTok Unique Stories).

W wyniku połączenia sił Papaya.Rocks i Audioteki powstała nowa kategoria – Audio Stories. Wyłoni ona najlepsze pomysły na opowieść dźwiękową. Audio Stories jest dla każdego, kto chce zaprezentować światu ciekawy koncept dźwiękowej historii. Wyłoni najlepsze pomysły, rozpisane w postaci konceptu audio opowieści, które powalczą o szansę wyprodukowania przez Audiotekę, a potem dystrybuowania i promowania przez Audiotekę i Papaya.Rocks. Aby wziąć udział w konkursie, należy stworzyć konto w Panelu Uczestnika na stronie www.papayayoungcreators.com, przeczytać Creative Startery, a następnie opisać pomysł i za pomocą Panelu załadować pracę do systemu. Prace można składać solo bądź w duetach. Zgłoszenia trwają do 28 lutego.

 

31.01.2022

W tym roku z inicjatywy Węgiel Film Festival ruszają targi branżowe i targi szkół filmowych Student Film Market. Będą one szansą dla młodych ludzi rozpoczynających swoją drogę w świecie filmu na nawiązanie ważnych w środowisku kontaktów. Celem wydarzenia będzie także wsparcie powstających projektów oraz promocja młodej polskiej twórczości.

Pierwsza edycja Student Film Market odbędzie się w dniach 12-15 maja 2022 roku w Katowicach w trakcie 19. edycji Węgiel Film Festival. Festiwal przygotowywany jest przez studentów drugiego roku kierunku Organizacja Produkcji Filmowej i Telewizyjnej Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego.

25.01.2022

Etiuda dokumentalna "Joanna d’Arc" w reż. Aleksandra Szamałka powalczy o Nagrodę dla Najlepszego filmu krótkometrażowego podczas 19. edycji festiwalu Millennium Docs Against Gravity. Polska premiera filmu wyprodukowanego w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego będzie mieć miejsce w maju 2022 roku.

„Joanna d’Arc” to krótkometrażowa opowieść o Anecie, która zarządza salonem masażu erotycznego we Francji. Z Polski wyjechała, żeby odnaleźć swoją drogę, ale nic nie układa się tak, jakby sobie tego życzyła. Coraz większe problemy z partnerem oraz dorastające dzieci pchną ją do decyzji, żeby wziąć sprawy w swoje ręce. Czy uda się jej wyjść na prostą i odnaleźć spokój, którego od tak dawna poszukuje?

Festiwal Filmowy Millennium Docs Against Gravity to największy festiwal filmowy w Polsce. 19. edycja festiwalu odbędzie się w dniach 13-22 maja 2022. W tym roku po raz pierwszy na festiwalu zagości Konkurs Filmów Krótkometrażowych, który będzie prezentacją najciekawszych filmów z całego świata o czasie trwania do 45 minut.